City marketing: key dimensions of a good living city

Authors

  • Simone Beatriz Nunes Ceretta Instituto de Educação, Ciência e Tecnologia Farroupilha
  • Lurdes Marlene Seide Froemming UNIJUI - Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.32358/rpd.2015.v1.107

Keywords:

Good living, attributes, Cities.

Abstract

This article aims to present the results of exploratory research focused on identifying factors that people prioritize when choosing a city of good living. Cities are given in the beginning of the flowering of civilization, with the first urban settlements. Being city carry a status although urban acquires different meanings attached to the imagination of its inhabitants. The city is a space created by man that gives you a number of benefits in many ways: economic, social and feelings of urban living. Thus, governs the movement of cities of the good life. In this context that leads this research, using as a means of data collection in the survey method. The results identify attributes valued by segments of society identified in different forms of roles, namely: residents, students, workers, investors and visitors. The papers sometimes the unitary dimension in other multipurpose point so interesting ambitions of citizens to define their priorities.

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Author Biographies

Simone Beatriz Nunes Ceretta, Instituto de Educação, Ciência e Tecnologia Farroupilha

Administradora, especialista em Marketing e Mestre em Desenvolvimento. Trabalha como professora efetiva do Inatituto Federal Farroupilha na área de Administração. Também atua como pesquisadora do Grupo de Estudos em Marketing da UNIJUI, na linha de pesquisa de Marketing.

Lurdes Marlene Seide Froemming, UNIJUI - Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul

Administradora, Mestre e Doutora em Administração. Atua como professora titular da Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul e também na Faculdade Meridional - IMED. É pesquisadora do Grupo de Estudos de Marketing UNIJUI na linha de pesquisa de Marketing.

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Published

2015-12-31

How to Cite

Ceretta, S. B. N., & Froemming, L. M. S. (2015). City marketing: key dimensions of a good living city. Revista Produção E Desenvolvimento, 1(3), 67–79. https://doi.org/10.32358/rpd.2015.v1.107

Issue

Section

Territorial Affairs

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