Production strategies of a dairy industry in Uruguay

Keywords: competitive strategy, quality management, milk products, structural and infrastructural decisions

Abstract

Purpose: This article aims to analyze the production strategy of an industrial unit in the dairy sector, located in Uruguay. Methodology/Approach: Qualitative research is employed, using the single case study method. Data collection was performed based on document analysis and semi-structured interviews. The results were analyzed by content analysis. Findings: The predominant competitive priorities in the organization are differentiation, followed by quality. Such priorities are present in the organization's structural and infrastructural decisions, with a greater emphasis on infrastructural decisions, activities linked to the day-to-day production. Research Limitation/implication: The considerations and analyzes carried out refer to the researched case, and cannot, in principle, be generalized to other organizations. In addition, the interview carries the subjective content of the interviewee's individual beliefs and values. From this research, other works on production strategy can be carried out in other units of the organization, in other companies in the same sector or under other approaches. Originality/Value of paper: The investigation seeks to fill the theoretical gap on the production strategies adopted by organizations in the dairy sector. Insights are provided for managers, suppliers, and competitors in the sector, in order to boost and generate competitive advantages.

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Author Biographies

Mygre Lopes da Silva, Universidade Federal do Pampa
Possui graduação em Ciências Econômicas pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) (2013), mestrado (2016) e doutorado (2018) em Administração, com ênfase em Economia e Finanças, pela UFSM. Professora da Universidade Federal do Pampa (Unipampa) desde 2018. Trabalha com temas relacionados a Administração da Produção e Operações e Comércio Internacional.
Natalia Lorena de los Santos Cobas, Universidade Federal do Pampa
Graduação em Administração.Universidade Federal do Pampa, UNIPAMPA, Brasil.  
Isabela Braga da Matta, Universidade Federal do Pampa
Possui graduação (2011) e mestrado (2014) em Administração pela Universidade Federal de Viçosa. É professora da Universidade Federal do Pampa - UNIPAMPA - campus Santana do Livramento, desde 2015 na área de administração aplicada. É doutoranda no programa de Pós Graduação em Administração da Universidade Federal do Rio Grande do Sul desde 2017.
Lucélia Ivonete Juliani, Universidade Federal do Pampa
Possui graduação em Ciências Econômicas pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (2000), mestrado em Modelagem Matemática pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (2003) e doutorado em Energia pela Universidade Federal do ABC (2014). Atualmente é professora adjunta com dedicação exclusiva da Universidade Federal do Pampa. Tem experiência na área de Economia, com ênfase em Métodos e Modelos Matemáticos, Econométricos e Estatísticos, atuando principalmente nos seguintes temas: econometria, economia da energia e economia e meio ambiente.

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Published
2020-08-29
How to Cite
Silva, M. L. da, Santos Cobas, N. L. de los, Matta, I. B. da, & Juliani, L. I. (2020). Production strategies of a dairy industry in Uruguay. Revista Produção E Desenvolvimento, 6. https://doi.org/10.32358/rpd.2020.v6.439
Section
Markets and Production Management